Här har vi samlat information och svar på våra vanligaste frågor som exempelvis hur du handlar, betalning, vad som gäller vid reklamation och uthämtning av paket m.m. Hittar du inte det du söker eller vill komma kontakt med vår support direkt trycker du bara på knappen nedan.
Kom igång och handla
Att handla hos Bestories ska kännas lika enkelt, tryggt och trivsamt som att läsa en bok. Hos oss hittar du inga abonnemang eller dolda
avgifter, bara den senaste litteraturen till bra priser. Så nu kvarstår bara att shoppa runt och välja och vraka bland massor av spännande litteratur. Stöter du på några frågor eller funderingar påvägen så är vi aldrig långt borta. Bara skicka ett mejl till vår support på support@bestories.se.
Säker och enkel betalning
I vår butik kan betala tryckt och säkert med alla vanliga kort, swish samt klarna som erbjuder faktura och delbetalning. Självklart följer vi GDPR och skyddar dina personuppgifter. Fullständiga köpvillkor och integritetspolicy hittar du via knappen nedan.

Hur och när får jag min leverans?
Alla våra paket skickas oftast inom 24 timmar. Vi har för tillfället tre olika fraktalternativ som du väljer mellan i kassan när du checkar ut. Så fort din beställning är packad och klar kommer ett mejl med en spårningskod så du enklet kan följa din leverans
FAQ
Här nedan har vi samlat ihop svar på våra vanligaste frågor.
Vilka betalalternativ kan jag välja mellan?
När du kommer till kassan erbjuder vi betalning med alla vanliga kort, swish samt faktura och delbetalning via klarna. I kassan är första alternativet alltid kortbetalning. Är du redan kund hos klarna eller vill köpa på faktura ska du välja några av alternativen "Betala nu med klarna" eller Finasiera med Klarna". Vill du betala med direktöverföring via bank eller Swish så går det också bra. Du väljer då "Betala nu med klarna" och följer instruktionerna. Kom ihåg att du först måste välja något av alternativen och sedan trycka på "betala nu" längs ner. Vid val att betala senare så är det klarnas villkor som gäller. Du kan läsa mera om det här här.
För mer information kontakta vår support här
Hur lång tid tar det från beställning tills jag har boken i min hand?
Din order skickas normalt inom 1-2 dagar. I vissa fall kan det dröja
något på grund av att boken ej finns på lager vilket du får information
om, via mail. Det är därför viktigt att du håller koll på mail för
eventuella meddelanden. Har du inte mottagit ditt paket inom ca 3 dagar
kan du kontakta oss.
Hur skickar ni?
Alla våra paket skickas med Postnord och vi har för tillfället 2 olika
fraktalternativ: Normal (2-3 dagar) och Express (skickas inom 24 timmar)
Du väljer fraktalternativ i kassan när du checkar ut.
Hur skickar jag tillbaka en bok som jag ångrar?
Just nu och tillsvidare har du som privatperson rätt att ångra ditt köp
inom 30 dagar från det att du har tagit emot din beställning.Observera att ångerrätten inte gäller ljud- och e-böcker som levereras digitalt, där konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på
detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt.
Ångerrätten gäller inte heller specialbeställda så kallade
"Print-on-Demand"-böcker (POD) där boken trycks efter din beställning. Det framgår vid beställningstillfället om det är en "Print-on Demand"-bok.
För att göra oss uppmärksam på returen behöver du kontakta vår
kundtjänst via mail här. När vi mottagit din föfrågan får du vidar information om vart du ska sända paketet.
Du står själv för frakten och returen får inte ske mot postförskott
eller efterkrav som t.ex. hämta ut hos ombud.
Så snart returen har kommit oss tillhanda genomförs en eventuell
återbetalning till det betalsätt som du använde vid beställningstillfället.
Jag har fått fel bok, vad gör jag?
Kontakta vår kundservice direkt så får du kostnadsfri retur och den rätta boken skickad till dig.
Kan jag byta min vara?
Vi har ingen möjlighet att hantera ett byte men du har full returrätt i 30 dagar.